להתחברות
לקבלת שם משתמש וסיסמא
הרשם כאן

עובדים זרים במוסדות הסיעוד | מקורות

35 מטפלות גריאטריות חדשות

על רקע דרישת ארגון בתי האבות (א.ב.א.) מהממשלה לאשר ייבוא עובדים זרים לעבודה בבתי אבות, יתקיים ביום ב' הקרוב, ה- 23.7.2018, בשעה 17:00, טקס הסיום לבוגרות 2 קורסים לסייעות גריאטריות מהמגזר הערבי בבית הספר האקדמי לסיעוד במרכז הרפואי הלל יפה. 35 נשים מג'יסר א-זרקא וכפרי המשולש הצפוני, שסיימו בהצלחה את הקורס התאורטי ואת ההתנסות המעשית בבתי אבות בחדרה ובנתניה, תקבלנה תעודות מטפלות גריאטריות. הן מצפות לעבוד בבתי האבות באזור, שכידוע סובלים ממצוקת כח אדם מיומן. בכך הן תצטרפנה ל-34 נשים ערביות שכבר סיימו את הקורס באוקטובר האחרון, ואשר רובן השתלבו כבר בעבודה במוסדות גריאטרים.

מונא, בת 58 מג'יסר א-זרקא, שעבדה שנים בניקיון, מאד מרוצה מהקורס, ורוצה להמשיך לעבוד כל עוד היא יכולה. "הקורס הזה נתן לי המון מידע איך לטפל בקשישים: נחשפתי לעולם חדש, לעבודה בצוות, וללימודים באווירה אקדמית. ראיתי שאפשר ללמוד גם בגיל מבוגר, מה שלא התאפשר לי בנעורי. אני מאמינה שכדאי להעסיק מטפלות מבוגרות כי אנחנו יותר אמפתיות כלפי הקשישים", היא אומרת.

סאמיה עמאש, נשואה ואם ל- 4 מג'יסר, אומרת: "העבודה בסיוע לקשישים קשה מאד פיזית ונפשית, אבל היא עבודת קודש. לתת לקשישים יחס של כבוד בשנותיהם האחרונות הוא הדבר הכי אנושי שיכול להיות".

הפיילוט הזה שבמסגרתו נערכו 3 הכשרות עד כה, הוא תוצאה של שיתוף פעולה בין ארגון העובדים מען הנאבק לשלב נשים ערביות בעבודות הוגנות, לבין הממונה הארצית מטעם משרד הבריאות על יישום הסטנדרטים בגריאטריה צפי הלל-דיאמנט, וביה"ס האקדמי לסיעוד בהלל יפה.

קיים פוטנציאל של שילוב מאות נשים ואף אלפי נשים ערביות בתחום העדין הזה שחשיבותו עולה ככל שהאוכלוסייה בישראל מזדקנת. הפיילוט הוא התשובה לדרישת ארגון בתי האבות (א.ב.א.) מהממשלה לבטל את האיסור לייבא עובדים זרים לעבודה בבתי אבות. למעשה מה שדורש א.ב.א. הוא למלא את בתי האבות בכח אדם זול, חסר זכויות ועצבני. לעומת הדרישה הזאת, הפיילוט פותר שלוש בעיות בו זמנית. ראשית, הוא עונה על המחסור החמור בכח אדם במרכזים גריאטרים ומאפשר להעניק לזקנים טיפול מיומן ואמפתי. שנית, הוא מוציא נשים ערביות מאבטלה ומעוני ומאפשר להן לשפר את מצבן הכלכלי והחברתי. שלישית הוא מאפשר למדינה לחסוך תשלומי קצבאות אבטלה והבטחת הכנסה.

מקורות אחרונים