להתחברות
לקבלת שם משתמש וסיסמא
הרשם כאן

מחדל הביטוח הסיעודי | מקורות

תכנית הסיעוד הלאומית של כחלון וליצמן

שר האוצר כחלון יחד עם שר הבריאות ליצמן בניסיון למצוא מענה לקשיים הכלכליים של זקנים בעת שנזקקים לטיפול סיעודי ולטיפולים רפואיים נלווים.

המתווה שהם מציעים כמענה למשבר הביטוח הסיעודי כולל העלאת מס הבריאות ב0.75% לשם הכנסה של שירותים סיעודיים לביטוח הבריאות הממלכתי אשר ניתן דרך קופות החולים.

כך, בדומה למדינות אירופה, המדינה תיקח על עצמה את האחריות לכיסוי מגוון הצרכים אשר עולים ככל שתלותו של זקן גוברת ורמת התפקוד שלו יורדת. הטיפול הסיעודי אשר מוצע כיום הוא דרך הביטוח הלאומי באמצעות חוק הסיעוד, אשר מוצע באופן מדורג לאחר בדיקה מדוקדקת של הביטוח הלאומי את רמת הסיוע שצריך הזקן בפעולות יום יום.

לפי ההצעה, גובה הקצבה המרבי שניתן להגיע אליו יעלה מכ3500 ש"ח בחודש (או 18-22 שעות טיפול בשבוע) לכ5000 ש"ח (או 40 שעות טיפול בשבוע).

יש לציין שכיום אחוזים קטנים מהזקנים בירידה תפקודית מגיעים לרמות הזכאות האלה, וכ55% מהזכאים הם ברמת הסיעוד הנמוכה ביותר המקנה פחות מ10 שעות טיפול בשבוע. הקושי הכלכלי והפיסי גדול עוד יותר עבור מי שאינו מבוטח בביטוח סיעודי פרטי או דרך קופת החולים כיום (אלה היוו ב2017 כ60% מהאוכלוסייה במדינה).

כמו גם- כך נראה- עבור מי שהיה מבוטח עד לא מזמן בביטוח סיעודי קולקטיבי במקום העבודה, ועם ביטול ההסדרים נותר קירח מכאן ומכאן. ללא יכולת לעבור תהליך חיתום לביטוח סיעודי אחר (או רק בעלות גבוהה מאוד), וללא כיסוי ביטוחי במסגרת קבוצתית (עם כל החסרונות שהיו לו).

לכתבה המלאה לחצו כאן