להתחברות
לקבלת שם משתמש וסיסמא
הרשם כאן

כפיית חיסון הקורונה | מקורות

החיסון לקורונה – האמצעי היחיד לחזור לשגרה

הרשו לי להתחיל מהסוף, אהיה בראשונים שיתחסנו, ואני ממליץ גם לכם. חיסון הוא כיום האמצעי היחיד הקיים לנצח את המגיפה ולחזור לחיינו, ללא האיום המתמיד של תחלואה, תמותה, ולא פחות חשוב מכך – המגבלות.
לאורך ההיסטוריה ראינו שימוש בחיסונים כאמצעי הטוב ביותר להשתלט על מגיפות, דוגמת הפוליו והאבעבועות השחורות. העולם כולו מבין זאת, בבריטניה החלו לחסן, ארה"ב אישרה את החיסון, ואפשר לומר, אם כי בזהירות, שאנחנו מתקרבים לסיום המגיפה בשנה הקרובה.
"מתנגדי חיסון הקורונה" אינם אותם אנשים שאנו רגילים לשמוע מטיפים נגד חיסונים, כי אם אנשים המביעים חשש אמיתי מהטכנולוגיה החדשה ומההשלכות האפשריות של החיסון שאושר במהירות יחסית. אבקש להפיג חלק מן החששות האלה.
חלק מהמתנגדים מביעים חשש מהטכנולוגיה החדשה, אולם מדובר למעשה בטכנולוגיה שמפותחת כבר שנים, ונוסתה בעבר בטיפולים ניסיוניים נגד סרטן וכחיסון לכלבת (חברת מודרנה).
כעת, הבשילה הטכנולוגיה המאפשרת ייצור של החיסון בהיקפים עצומים, כך שנוכל לחסן את כל אוכלוסיית העולם בתוך כשנה.
לצד זאת, יש אנשים המביעים חשש מכך שהחיסון קיבל לכאורה אישור מזורז מהגופים הרגולטוריים, אולם חשוב להבין ששרשרת האישורים והנהלים הנהוגה בתהליך אישור החיסון בוצעה במלואה, ללא "קיצורי דרך" בכל מה שנוגע לבטיחות, והפיקוח עליה נעשה תמיד, וגם כעת בחיסון זה.
היות שמדובר במחלה בעלת שיעור הדבקה גבוה, היה אפשר להגיע יחסית במהרה למספר מספיק גבוה של נדבקים בקבוצת הביקורת שלא חוסנה, ובכך לייצר במהירות את הפער הנדרש בין מחוסנים ובין לא מחוסנים, ולהדגים את יעילות החיסון בצורה מובהקת. בסיכום התוצאות שהוצגו בפני מקבלי ההחלטות בבריטניה, בארה"ב ובארץ, ופורסמו בשבועון הרפואי היוקרתי בשבוע שעבר, הודגמה יעילות החיסון במניעת קרוב ל־95 אחוזים מההדבקות הפוטנציאליות, ותופעות הלוואי היו קלות וחולפות. באשר לתופעות לוואי לטווח הארוך?
אלו הן תמיד נעלם בכל טיפול חדיש, וקשה להניח שדווקא חיסון המבוסס על שתי הזרקות של חומר המתפרק מהר לאחר שמילא את תפקידו, יהיה הראשון לגרום לכך.
מי שחש שלא די בהסברים אלו, צריך לשאול עצמו ממה הוא חושש יותר: מהחיסון או מהמחלה, שלעיתים מעמידה אנשים גם ללא גורמי סיכון בסכנת מוות, או מותירה נזקים אחרי ההחלמה גם לאחר תחלואה לא קשה.
ואם אחרי כל זה יש אנשים שעדיין חוששים יותר מהחיסון מאשר מהמחלה, הם מוזמנים להגיע למחלקות הקורונה ולדבר עם המחלימים, כדי להבין עד כמה החיסון הוא הכרחי וחשוב להחזרת המשך חיינו כפי שקדמו למגיפה, כפרטים וכחברה.

אל הכתבה>

מקורות אחרונים

Avatar

דילמת החיסון: בין בריאות לסרבנות

אריאל בולשטיין | ישראל היום | 19.11.2020

Avatar

חוקים המחייבים מתן חיסונים

מתוך ערך "התנגדות לחיסונים" | ויקיפדיה