להתחברות
לקבלת שם משתמש וסיסמא
הרשם כאן

דיונים בתחום הכלכלי | מקורות

אמנה וולנטרית לשיפור שירות הבנקים לאוכלוסייה המבוגרת בישראל

מירב כהן- בנקים אמנה

תוכן האמנה:

1. כל בנק יעמיד חלופות שונות להנגשה של השירותים הבנקאיים, בהתאם לצרכי האזרחים הוותיקים, הכוללות: סניף נייד במיקומים המאופיינים בריכוז אוכלוסייה מבוגרת ומשלוח "שירות עד הבית" (לדוגמה- קבלת פנקס צ'קים) או קרוב לביתו.
המוקד שלנו 8840* מקבל פניות מאזרחים ותיקים והיכן שנזהה שישנה בעיה של נגישות של סניפי בנק נפנה לאיגוד הבנקים ונפעל יחד כדי לייצר שם פתרונות מקומיים.
2. הבנקים ישפרו את המענה הטלפוני הניתן לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים ע"י יצירת שלוחה ייעודית לאזרחים ותיקים/יצירת מנגנון שמטרתו לתת עדיפות בנתב השיחות האוטומטי במוקד הטלפוני של הבנק. בנוסף, יהיה מענה מהיר על בסיס זיהוי הלקוח באמצעות פרטים בסיסיים וזכירים בלבד וללא צורך בהקשת קוד סודי. זאת במטרה להקל על לקוחות מבוגרים שלעיתים אינם זוכרים את הקוד הסודי ומתקשים בשל כך לקבל קדימות בתור למענה הטלפוני.
3. הבנקים יאפשרו ללקוחות בגיל 70 ומעלה לקבל קדימות בתור לשירות בסניפי הבנקים הפיזיים (החוק הקיים כיום מעניק פטור מעמידה בתור לבני 80).
4. תהליך הכשרה של עובד חדש בבנק יכלול הדרכה אודות אוכלוסיית האזרחים הוותיקים, וחשיבות השירות המותאם לצרכיה. בניית תכני ההדרכה תיעשה בתיאום עם הפיקוח על הבנקים והמשרד לשוויון חברתי ולגמלאים.
5. הידוק הקשר בין המוקד הטלפוני של המשרד לשוויון חברתי, 8840*, לבין המוקדים הטלפונים של הבנקים.
6. בחצי שנה הקרובה תגובש תכנית הדרכות וירטואלית שתועבר לאזרחים ותיקים. ההדרכות הללו יעניקו מרחוק ידע וכלים גם בנושאים פיננסים וגם בנושאים של אוריינות דיגיטלית וביצוע פעולות מרחוק. אחד הדגשים יהיה כיצד יש לפעול על מנת להבטיח שהפרטים האישיים שאנחנו משאירים ברשת לא ינוצלו לרעה.
אני מודה לפיקוח על הבנקים ואיגוד הבנקים על גיבוש אמנה חשובה זו. האמנה שגובשה היא בגדר צעד משותף ראשון ואני מקווה שיחד כל הזמן נרחיב את העשייה ונבצע עוד ועוד התאמות למען המבוגרים שלנו. חשוב מאד לשמור על עצמאותם של המבוגרים ושהם יוכלו לקבל שירותים ללא תלות באדם צעיר שיכול לסייע להם. נשמח שכל מי שנתקל בקושי יפנה אלינו ונעשה ככל יכולתנו על מנת לייצר פתרונות.

אל פוסט הפייסבוק >

מקורות אחרונים

Avatar

הגיל השלישי כמנוע פיננסי

פרופסור ישראל איסי דורון

Avatar

1.5 מליארד לסיוע לקשישים

26/11/2017 | יובל אזולאי | "גלובס"