להתחברות
לקבלת שם משתמש וסיסמא
הרשם כאן

תמיכה חברתית

תמיכה חברתית

יצירת מעטפת להענקת סיוע פיזי עבור הזקוקים לו

תמיכה כלכלית

תמיכה כלכלית

בייחוד בזמנים הללו, כיצד מחזיקים את הראש מעל המים?

תמיכה רגשית

תמיכה רגשית

כיצד שומרים על שפיות?

משבר בתי האבות

משבר בתי האבות

מגיפת הקורונה פגעה באופן דרמטי בבתי האבות

40% מהנפטרים מהקורונה הם בבתי האבות  ולכן נוצר צורך לגבש מדיניות ודרכי ביצוע יעודיים למשימה כבדה זו .

sources

תמצית

בזמן האחרון נעשה ברור יותר ויותר כי הפתרון של בידול זקנים מהחברה לשם התמודדות עם נגיף הקורונה, הוא עובדה בשטח.

משפחות מתבקשות להתרחק מיקיריהם הזקנים, התנדבויות הופסקו בכל רחבי הארץ, ומרכזי היום והמועדונים עומדים סגורים.

ההגבלות על תנועה והתרועעות אמנם מוצדקות בשל סכנה של 20% תמותה מעל גיל ה80, ובכל זאת לא ניתן להתעלם מהמשמעויות הקשות של בידוד והדרה. וכל זאת, לתקופת זמן שלא ידוע מה אורכה.

מטרת הסוגיה הנוכחית היא לרכז יוזמות להתמודדות עם מצבם המורכב של כמיליון וחצי אזרחים בני 65 ומעלה תחת הנחיות משרד הבריאות בעת הזו.

בדיון יועלו בצורה מתגלגלת ובשיתוף חברי הפורום, רעיונות של ארגונים ופרטיים בנושאים שונים, לאורך כל תקופת הקורונה.

חייבים לתמוך בזקנים, בייחוד מרחוק, בייחוד בעת הזו.

הסוגיה הזו עוסקת בפתרונות מעשיים לקשיים איתם מתמודדים הזקנים הספונים בבתיהם.

לסוגיה שדנה בהצדקת הבידול לעומת המורכבויות שהוא מעלה לחצו כאן.

הדיון הערוך

  • עורך

    תמיכה כלכלית תמיכה כלכלית (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    עובד אשר פוטר מעבודתו או הוצא לחל"ת וגילו מעל 67, אינו זכאי לקבלת דמי אבטלה. לאור זאת, גובשו מספר מתווים… עובד אשר פוטר מעבודתו או הוצא לחל"ת וגילו מעל 67, אינו זכאי לקבלת דמי אבטלה. לאור זאת, גובשו מספר מתווים להקלה מעטה על הקושי שנוצר בתקופה הנוכחית. לדוגמא, מי שהוצא לחל"ת ביוזמת המעסיק וגילו מעל 60, זכאי להתפטר ולקבל פיצויי פיטורין מלאים. אישה בין הגילים 62-67 זכאית לדמי אבטלה או לקצבת זקנה, הגבוה מביניהם. עובד שהוצא לחל"ת וגילו מעל גיל 67, יכול להגיש בקשה לביטוח הלאומי לקבלת מענק חד פעמי של 1,000-4,000 ש"ח. לעיון בכל ההטבות- אתר "כל זכות" (צפיה בדעה במקור)
  • יהודית לוי

    רשות המיסים ריכזה מסודר מאוד עם קישורים לגופים שנותנים סיוע בכל מיני תחומים. כלכלי, בירוקרטי וכל מיני וקישורים למוסדות השונים.pdf רשות המיסים ריכזה מסודר מאוד עם קישורים לגופים שנותנים סיוע בכל מיני תחומים. כלכלי, בירוקרטי וכל מיני וקישורים למוסדות השונים.pdf (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    מענק החירום לזקנים, נכים והורים לילדים אשר הבטיח רה"מ בנאומו (ראה כאן), אושר אמש בוועדת הכספים ויעמוד על סכום של… מענק החירום לזקנים, נכים והורים לילדים אשר הבטיח רה"מ בנאומו (ראה כאן), אושר אמש בוועדת הכספים ויעמוד על סכום של 500 ש"ח. בעקבות מאבקם של חברי הכנסת איציק שמולי, עמיר פרץ ואבי ניסנקורן (ראה כאן), סיעודיים וזכאי השלמת הכנסה יקבלו מענק מוגדל של 950 ש"ח לרגל החג. ראו תגובתו של שמולי בעמוד המקור (כאן). חג שמח! צוות סוגיא- גרונטולוגיה   (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    תמיכה חברתית תמיכה חברתית (צפיה בדעה במקור)
  • ברין חנינה

    בלי הרבה מחשבה, היה נראה לי שלא קשה במיוחד ללמוד איך לשטוף ידיים ופנים ולהרכיב מסכה.  כל אחד ש"מסתדר" עם… בלי הרבה מחשבה, היה נראה לי שלא קשה במיוחד ללמוד איך לשטוף ידיים ופנים ולהרכיב מסכה.  כל אחד ש"מסתדר" עם השכן הקשיש בימים רגילים --אם רק יורשה ע"פ הנחיות משרד הבריאות ו/או העלם עין של המשטרה-- יכול לכל הפחות, לבקר.  אם כבר יוצאים לקניות, ניתן לשאול אם השכן לא זקוק למשהו. מעבר לכך, וזה כבר צריך יותר חישוב והתאמה, במקום שמתגבר או אולי אפילו ילד, יתבודד בחיק משפחתו, הוא יכול לעבור לגור אצל הסבים ואף לקחת קשיש לאומנה. וברשותכם, אוסיף על הקריאה, שלא צריך בשלב ראשון לסנן רעיונות.  תן למוח להסתער. (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    לחתימה על העצומה   אנו, דורשים מהממשלה לגבש תכנית של הסרת הסגר מאלו שמצבם מאפשר זאת. לסגר ממושך של אנשים… לחתימה על העצומה   אנו, דורשים מהממשלה לגבש תכנית של הסרת הסגר מאלו שמצבם מאפשר זאת. לסגר ממושך של אנשים מבוגרים יש השפעה על בריאות הנפש שלהם ועל רווחתם הנפשית. זה עלול לגרום להפרעות רגשיות, חרדה, כעס, נדודי שנה, דחק ודכאון. אלו יכולים להביא לתוצאות ותגובות חמורות , להחמרה במצב הבריאותי, למחלות , להתאבדויות ואף לתמותה. תופעות אלו הולכות ומתחזקות ככל שהסגר נמשך זמן רב יותר. יש לשנות לאלתר את המדיניות ולתכנן שחרור אנשים מהסגר על פי מצבם הבריאותי, החברתי, המשפחתי והנפשי. בכדי להימנע מהסכנות הצפויות שתוארו לעיל, יש לבצע מיון של האזרחים הוותיקים לפי מצבם (לא רק גילם הכרונולוגי).   לחתימה על העצומה   (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    האגודה הישראלית לגרונטולוגיה יצאה למאבק להסרת הסגר המוחלט על זקנים. מצורף סיקור של עיתון מעריב מה13.4 בו יו"ר האגודה, פרופ' יצחק… האגודה הישראלית לגרונטולוגיה יצאה למאבק להסרת הסגר המוחלט על זקנים. מצורף סיקור של עיתון מעריב מה13.4 בו יו"ר האגודה, פרופ' יצחק בריק, מדגיש את הסכנות של עוצר ממושך (ביניהן ירידה תפקודית, נפשית וקוגניטיבית). מעריב.png (צפיה בדעה במקור)
  • motikleinmen

    הקורונה תישאר איתנו לעוד זמן לא ידוע. גם הזקנים, כנראה. למה שלא נלמד מהעבר ונתקן? למפות את הזקנים בכל קהילה,…
    הקורונה תישאר איתנו לעוד זמן לא ידוע. גם הזקנים, כנראה.
    למה שלא נלמד מהעבר ונתקן?
    למפות את הזקנים בכל קהילה, הבודדים, העריריים, המבקרים או גרים במסגרות ייחודיות להם, כגון בתי קשיש, בתי אבות, מחלקות גריאטריות, פרלמנטים ועוד.
    כל קהילה תקבל אחריות, ובצידה משאבים לאומיים, ללוות ולמגן, להתאים פתרונות לנסיבות, כי הכי פשוט זה לסגור את הקשישים בבתיהם, ולהמתין שהבעיה תיעלם מאליה, כדרך הטבע.
    (צפיה בדעה במקור)
  • אודי ליאון

    מבקשים את עזרתכם בפניה לממשלת ישראל להציל את בתי האבות .  אנו דורשים מהממשלה לגבש  מדיניות אקטיבית ונוהל מסודר כתוב ומחייב… מבקשים את עזרתכם בפניה לממשלת ישראל להציל את בתי האבות .  אנו דורשים מהממשלה לגבש  מדיניות אקטיבית ונוהל מסודר כתוב ומחייב עיקרי הדרישות עיקרי המדיניות שאנו דורשים א.  בדיקות מיידיות כל הדיירים הצוות  והמטפלות בבתים שבהם התגלה ולו מקרה אחד במקביל בתוך שבועיים לבדוק את כ ל  דיירי בתי האבות בישראל . ב. הוצאת החולים  : לאחר קבלת תוצאות הבדיקות - אנו דורשים להעביר את החולים הקשים לבתי חולים ואת הקלים למלונות קורונה כדי למנוע את המשך ההידבקות. ג. צוות: חייבים לתגבר את הצוותים הקורסים –הן בגלל בידוד וחולי רבים מאנשי הצוות והן בגלל הפסקת כניסות של מטפלות ד. הרחבת האחריות הניהול הארצי לפיקוד העורף . האחריות שהועברה עד כה איננה מספיק .אנו דורשים ניהול מלא  שיכלול גם אחריות על הנושאים הבאים:
    1. "מודיעין" - פיקוד העורף ירכז "מודיעין " ושקיפות על כל המתרחש בבתי האבות
    2. בדיקות: יערוך את הבדיקות ויעביר את תוצאותיהם לכלל הדיירים וילדי הדיירים,
    3. צוות: יבדוק את מצבו יגייס ויספק כח עזר חלופי לצוותים הקורסים .
    טיפול רפואי : לספק טיפול רפואי בכל בית בו הצוות הרפואי המקומי אינו מתפקד. כמו כן נשמח לחתימת והפצת העצומה הדורשת את כל זאת כאן      (צפיה בדעה במקור)
  • עורך

    בחיפה והקריות קמה רשת בת כאלף מתנדבים, המבוססת על קבוצות שכונתיות בתיאום עם הרווחה בעיר ועמותות שונות. הרשת מספקת מענה… בחיפה והקריות קמה רשת בת כאלף מתנדבים, המבוססת על קבוצות שכונתיות בתיאום עם הרווחה בעיר ועמותות שונות. הרשת מספקת מענה לפניות של זקנים הזקוקים לסיוע בסידורים שונים, תמיכה טכנית ורגשית. סרטון הסבר על הפעילות: https://www.youtube.com/watch?v=BQFECY2kY3o&feature=youtu.be קישור לקבוצה העירונית: קבוצת "סיוע חירום לזקני חיפה" (צפיה בדעה במקור)

מקורות עקריים